Kuinka feministinen hengellisyys muuttaa Kirkkoa


Alaotsikko: "Jumala muuttuu. Me naiset... muutamme maailmaa niin että Hän ei enää sovi siihen." [Naomi Goldenberg, "Changing of the Gods: Feminism and the End of Traditional Religions"].

Älä kulje harhaan: radikaalin feminismin päämäärä numero 1 on korvata Juutalaiskristillisyys heidän Äiti Maan palvonnallaan; siksi, silloin kun tällaiset naiset tarkoituksellisesti soluttautuvat kristillisiin kirkkoihin, sinä voit kuvitella, millaista vahinkoa he saavat aikaan.

Uusi maailmanjärjestys on tulossa! Oletko valmis? Kun sinä kerran tulet ymmärtämään, mikä tämä "Uusi maailmanjärjestys" todella on ja kuinka sitä asteittain valmistellaan, sinun on mahdollista nähdä sen kehittyminen päivittäisissä uutisissa!!

Opi kuinka voit suojella itseäsi ja rakkaitasi.

Valmistaudu yllättymään, niin että sinä et enää ikinä seuraa uutisia samalla tavalla.


Sinä olet nyt

Cutting Edge -työryhmässä


"Uskonto ja kulttuuri on alati muuttuvaa... me olemme muutosvoima, me luomme omat uskonnolliset ja kulttuurilliset traditiot." ["Women, Religion and Culture", UN Conference on Women, Beijing].

"Sillä minun kansani on tehnyt kaksinkertaisen synnin: minut, elävän veden lähteen, he ovat hyljänneet, ja ovat hakanneet itselleen vesisäiliöitä, särkyviä säiliöitä, jotka eivät vettä pidä." [Jeremia 2:13].

Peggy löytää Äiti Maa -jumalattaren palvonnan

Peggyn kamppailu tuntui loputtomalta. Hän halusi olla lähellä Jumalaa, mutta hän tunsi harvoin Hänen läsnäoloaan. Peggy tahtoi että hänen teini-ikäinen poikansa rakastaisi Jumalaa, mutta okkultistiset julisteet hänen huoneessaan muistuttivat päivittäin siitä että rukouksiin ei vastattu. Hän liittyi kristilliseen seurakuntaan, mutta tyydyttävä läheisyys Jumalan kanssa tuntui saavuttamattomalta. Lopulta hän jätti seurakunnan ja palasi colleceen.

Hän soitti minulle muutamaa vuotta myöhemmin. Hän oli alkanut löytää itseään, hän sanoi. Hänen etsintänsä oli vienyt hänet tuttujen asioiden toiselle puolelle -- niiden jotka olivat tarjonneet "vakio-vastauksia" hänen hengellisiin kysymyksiinsä. Raamatullinen Jumala ei tuntunut enää relevantilta eikä hyväntahtoiselta. Collegen opettaja oli ollut erityisen avulias hänen matkatessaan kohti itsensä löytämistä. Tämä opettaja kehui häntä noidaksi -- sellaiseksi joka uskoo maagisten kaavojen ja rituaalien antavan voimaa hengiltä.

Joitakin vuosia kului. Kun hän soitti uudestaan, hän oli jättänyt miehensä ja muuttanut pois. "Minun täytyi löytää itseni", hän selitti. "Minun hengellinen etsintäni on avannut minun silmäni kokonaan uudenlaiselle paradigmille."

"Uusi paradigmi?" (=muotosarja)

"Kyllä, aivan uusi tapa nähdä Jumala ja itseni -- sekä kaikki muukin. On aivan kuin olisi syntynyt uudestaan."

"Mitä Jeesus Kristus merkitsee sinulle nyt?", minä kysyin.

"Hän on lunastuksen vertauskuva", hän vastasi. "Mutta minä en ole hylännyt Raamattua. Minä vain yritän saada itse aikaan omat hengelliset kokemukseni. Minun täytyy kuunnella omaa ääntäni eikä antaa jonkun toisen tehdä valintoja puolestani. Sillä välin, minä haluan elää hämmennyksen ja mysteerin kanssa, ja minä tunnen että minä olisin ikäänkuin Jumalan käsissä, olkoonpa Jumala sitten mies, nainen tai sukupuoleton."

Eikö hänen retkensä kuulosta tutulta? Kuten miljoonat muut etsijät, Peggy janoaa käytännön hengellisyyttä, tunnetta omasta identiteetistä, yhteyttä toisten hänenlaistensa kanssa, sekä Jumalan jonka hän voi tuntea. Hän muistaa monia Raamatun jakeita, mutta ne ovat menettäneet auktoriteettinsa.

Hän ihmettelee, että miksi Jumala ei voisi olla suvaitsevaisempi ja avarakatseisempi. Loppujen lopuksi, Hänhän on rakkaus, eikö olekin? Kenties feminiininen Jumaluus olisi myötätuntoisempi, ymmärtäväisempi sekä relevantimpi naisille. Kenties on aika ylittää vanhat Raamatulliset rajoitukset ja astua sisään rajattomaan unelmien, visioiden ja itsensä löytämisen valtakuntaan.

Monet ovat tehneet näin. Siitä mikä ennen oli ollut vähän liikennöity tie New Age -kokemuksiin, on tullut kulttuurillinen moottoritie itse tehtyyn hengellisyyteen. Monet seurakuntanaiset ajelehtivat pitkin näitä mystisiä super-valtateitä jossa he sopeuttavat uskomuksensa tämän päivän näkemyksiin. Loppujen lopuksi, heille on kerrottu, että rauha moniarvoisessa maailmassa vaatii avarakatseisempaa näkemystä kaikkien uskontojen ja kulttuurien kohdalla.

Ne jotka ovat samaa mieltä, löytävät lukemattomia polkuja henkilökohtaiseen "viisauteen" kirjojen, aikakauslehtien ja uudenlaisten naisryhmien kautta. He tapailevat toisiaan perinteisissä kirkoissa, NNKY:ssä, hiljentymiskeskuksissa, olohuoneissa... missä vaan. Siellä, oudot uudet sanat ja ajatukset kuten "uudelleen kuvitteleminen", "globaali omatunto" ja "kriittinen massa" tarjoavat moderneja kaavoja hengelliseen muutokseen. Terapeutit, mentorit ja hengelliset ohjaajat järjestävät "turvapaikkoja" joissa etsijät voivat löytää omat totuutensa, oppia uusia rituaaleja, kertoa toisilleen kokemuksistaan, sekä vapauttaa itsensä vanhoista säännöistä ja rajoituksista.

Tämä liike muuttaa meidän kirkkojamme samoin kuin kulttuuriamme. Se koskettaa jokaista perhettä jossa luetaan sanomalehtiä, katsotaan televisiota ja lähetetään lapsia julkisiin kouluihin. Se muuttaa kristillisiä kouluja ja ajaa meidän kulttuuriamme kohti uusia globaaleja uskomuksia ja arvoja. Kukaan ei ole immuuni sen hiljaiselle painostukselle ja hienovaraiselle yllytykselle. Se seikka, että tämä kulkee yhtä matkaa muiden sosiaalisten muutosten sekä globaalien liikkeiden kanssa, vain vain nopeuttaa muutosta. Vielä, useimmat kristityt eivät kykene havaitsemaan tätä muutosta.

Jumalattaren naamiot. Tämä hengellinen etsintä vaatii uusia jumaluuksia tai vanhojen uudelleen arviointia. Muutos alkaa itsestä, jotkut sanovat, ja naiset eivät pysty löytämään itseään ennenkuin he vapautuvat vanhoista kahleistaan. Joten, "relevantimman" uskonnon etsintä vaatii uusia visioita Jumalasta ja Hänen totuudestaan: kuvia jotka vaihtavat pyhyyden suvaitsevaisuuteen, taivaallisen maalliseen, sekä Jumalan joka on yläpuolellamme jumalaan joka on sisällämme.

Kaikkein houkuttelevimmat kuvat ovat feminiinisiä. Ne saattavat näyttää postikorttien enkeleiltä, satujen äitijumalilta, kreikkalaisilta jumalattarilta, säteileviltä New Age -papittarilta, tai jopa myyttiseltä Neitsyt Marialta. Mutta, nämä kaikki lupaavat epätavallista rakkautta, rauhaa, voimaa ja henkilökohtaista ylivertaisuutta. Ne vaihtelevat hyväntahtoisista kristillisiltä näyttävistä kuvista populaarin pakanuuden myyttisiin jumaluuksiin.

Enkelit. Terryllä on enkeli-rintaneula takissaan. Hän uskoo että tämän päivän suositut enkelit antavat kaikenlaista henkilökohtaista apua, ohjausta ja rohkaisua. Siinä kun Jumala tuntuu etäiseltä ja persoonattomalta hänelle, hän laskee henkilökohtaisen enkelinsä auttavan ja rakastavan häntä. Hän näytti minulle kokoelmaa enkelikortteja lahjatavaraliikkeensä hyllyllä. "Antakoon tämä vartija-enkeli sinulle toivoa ja voimaa aina kun sinä kohtaat uuden huomisen", lupasi kortti, täydellinen kokonaisuus pienen kultaisen enkeli-rintaneulan kanssa. Tällaisen auttajan kanssa, Terry ei katso tarvitsevansa Jeesusta.

Sofia. "Sofia, Luoja-Jumala, anna maitosi ja hunajasi virrata... anna rakkautesi sataa päällemme." Näin lausuivat yli 2000 naista jotka olivat kokoontuneet vuoden 1993 Re-Imaging konferenssiin Mennesotaan. "Me juhlimme aistillista elämää jonka sinä annat meille... me juhlimme ruumiillisuuttamme, ilon aistimusta, yhteyttämme maahan ja veteen." Edustaen valtavirran uskontokuntia, naiset olivat tulleet Presbyteerisestä kirkosta (400), Metodistikirkosta (300), Evankelis-Luterilaisesta kirkosta (313), Baptistikirkosta ja Episkopaalisesti kirkosta. Noin 230 oli roomalaiskatolisesta kirkosta. Useimmille näistä palvojista, Sofia symboloi "sisäistä viisautta" ja "jumaluuden feminiinistä kuvaa".

Äiti Maa. Valmistautuessaan tyttöpartiolaisten maanlaajuiseen "aikuiseksi vihkiytymis" -seremoniaan, heidän johtajansa, Tracy, käyttää ohjattua mielikuvitusta muuttaakseen heidän tajunnan tilaansa ja auttaakseen heitä visualisoimaan "kauniin naisen" -- personalisoidun ilmentymän Äiti Maasta -- josta tulee heidän henkioppaansa eliniäksi. Jokainen tyttö on vapaa kuvittelemaan oman valintansa mukaisen hengellisen manifestaation tai toivottamaan tervetulleeksi ilmestyvän hengen.

Jumalatar. Sharon kasvoi kristillisessä kodissa. Pettyneenä kirkkonsa penseään suhtautumiseen hänen huoleensa ympäristön tilasta, hän kääntyi noituuteen. Koska hänen noitapiirinsä hyväksyy minkä tahansa panteistisen ilmiasun, Sharon yksinkertaisesti siirsi itse tekemänsä jumalatar-mielikuvaansa ne asiat vanhasta Jumalastaan joista hän piti. Hän kuvaa feminiinisen Jumalan korvikkeensa rakastavana, ei-tuomitsevana olentona joka täyttää kaikki luomansa olennot pyhällä elämällään. Joskus tämä jumalatar ilmestyy Sharonille ja ympäröi hänet kirkkaalla valollaan ja rakastavalla läsnäolollaan.

Mänä ja lukemattomat muut naiset jakavat kaksi radikaalia näkemystä: perinteinen kristillisyys Raamatullisine rajoituksineen ovat "out" ja rajattomat uudet näköalat hengellisine kokemuksineen ovat "in". Kaikki kelpaa -- paitsi Jumalan absoluuttinen totuus ja standardit. Feministisen hengellisyyden suuri sateenvarjo kattaa kaikki maailman pakanauskonnot, mutta kaikkein houkuttelevimmat versiot ovat tämän päivän väärennökset kristinuskosta. Useimmat etsijät yksinkertaisesti poimivat ja sekoittavat "parhaimmat osat" useista traditioista -- heidän näkemyksestään Jumalan universaalista rakkaudesta, panteistisesta filosofiasta joka on holistisen (=kokonaisvaltaisen) lääketieteen takana, buddhalaisesta meditaatiosta, hindulaisesta joogasta, Amerikan alkuasukkaiden "henkien etsinnästä" -- ja sitten he tuovat nämä takaisin tämän päivän "avoimiin" ja "suvaitsevaisiin" kirkkoihin.

Portti jumalattaruuteen. Lori kasvoi kristittyjen vanhempien hoivissa, mutta kun hänen lukion opettajansa rohkaisi häntä tutkimaan muita hengellisiä traditioita -- jopa luomaan itselleen oman uskonnon -- hän ilolla otti vastaan haasteen. Ihastuneena kirjailija Lynn Andrewsin uus-pakanalliseen sekoitukseen Amerikan alkuasukkaiden shamanismia ja jumalatar-spiritualismia, Lori tilasi intiaanien teltan luettelosta, pystytti sen takapihalleen ja käytti sitä rituaaleihinsa. Kuten useimmat tämän päivän pakanat, hän oli oppinut sekoittamaan erilaisia erilaisia traditioita luoden mieleisensä ilmiasun joka sopisi hänen omaan "voiman etsintäänsä" sekä "sisäiseen viisauteensa".

Beth, joka opiskeli filosofiaa Ivy League Collegessa, kulki samoja latuja, mutta hän valitsi hieman erilaisen sekoituksen. Eräänä päivänä ollessaan lounaalla collegen kahvilassa hän kertoi minulle, että kaksi suosittua opettajaa niin sanotussa kristillisessä lukiossa oli tutustuttanut hänet noituuteen ja lesbosuhteisiin.

En ollut yllättynyt. Siihen mennessä minä olin tiennyt että kohtuuton määrä pakanallisia naisia oli valinnut luokkahuoneen paikaksi jossa levittää heidän uskoaan ja muuttaa meidän kulttuuriamme. Kuten useimmat meistä, he haluavat rakentaa paremman maailman -- sellaisen joka heijastaisi heidän omia uskomuksiaan ja arvojaan.

Kun Beth puhui, minä vilkaisin hänen koruaan. Kultainen pentagrammi sekä hekumallisia pieniä jumalattaria jotka riippuivat kaulaketjusta kertoivat omaa kieltään hänen arvoistaan. Niin tekivät myös korvakorut: kaksi suurta vaaleanpunaista kolmiota jotka osoittivat alaspäin, muinainen jumalattaren symboli samoin kuin lesbouden moderni symboli.

"Entäpä sinun korusi?" Minä kysyin. "Tietävätkö ihmiset mitä pentagrammi ja kolmiot symboloivat? Eikö kukaan huomauta sinulle tästä?"

Hän hymyili. "Ei. Jokaisen täällä oletetaan olevan suvaitsevainen toisten arvoja kohtaan. Kukaan ei uskaltaisi sanoa mitään." Minä mietin hänen lausuntoaan. Mitä tarkoittaa olla suvaitsevainen -- tai suvaitsematon -- näinä päivinä? Jos suvaitsemattomuus on omahyväinen asenne joka halveksii ihmisiä joilla on erilaiset arvot, suvaitsemattomuus on väärin. Jeesus esiintyi aina rakastavasti aikansa sorrettuja ihmisiä kohtaan. Ja vielä, Hän ei kuitenkaan suvainnut sellaista elämäntyyliä tai toimia jotka satuttivat toisia. Mitä tapahtuisi kulttuurille joka suvaitsee kaikea? Kuinka tällainen suvaitsevaisuus vaivuttaisi kirkkoon? Kuinka me voimme valmistaa lapsemme ja lastenlapsemme vastustamaan uusia muotivirtauksia?

Jumalan muuttumattomat tiet. Näitä ja muita tärkeitä kysymyksiä käsitellään kirjassa Twist of Faith. Jokainen luku keskittyy rukoukseen jonka Jeesus opetti opetuslapsilleen, ja näyttää sitten kuinka tämä viesti on käännetty ylösalaisin feministisen hengellisyyden toimesta. Seuraten tätä teemaa, me tutkimme tärkeimpiä myyttejä jotka vauhdittavat tämän päivän pakanuuden nousua, sekä suuria totuuksia jotka jotka johtavat meidät takaisin Jumalan yhteyteen.

Naisille jotka etsivät uusia suuntia, Jumalalle naisellisia kasvoja, sekä parempaa kuvaa itsestään, polku joka vie feministiseen hengellisyyteen saattaa tuntua houkuttelevalta. Vielä, kuten Peggy, moni löytää itsensä hengellisen hämmennyksen ja yksinäisyyden syvyyksistä sitten kun ensi-hurmos on mennyt ohitse. Jotkut jäävät ansaan alaspäin kiertyvään hengelliseen spiraaliin josta he eivät voi paeta. Loppujen lopuksi, he löytävät itsensä ahdistuksen ja hämmennyksen vallasta rauhan ja rakkauden sijasta.

Maailmanlaajuinen vihaisten militanttien feministinen sisaruusjärjestö kasvattaa voimiaan. YK:n naisten maailmankonferenssi Pekingissä antoi häivähdyksen sen vaikutusvallasta. Sen johtajat antoivat määräyksiä jotka oli tarkoitettu tekemään vallankumous kouluissa, kodeissa, kirkoissa, sosiaalihuollossa, yhteiskunnassa ja kulttuurissa. Jos tämä feministinen liike saa haluamansa, kukaan ei voi paeta sen maailmanlaajuisesta vaikutuspiiristä. Amerikkalaiset kristityt tulevat kohtaamaan samanlaista vihaa joka ajoi vainotut ihmiset rajoillemme, mutta Kristuksen ulkopuolella ei ole paikkaa jonne paeta.

Kun me tarkastelemme näitä muutoksia Jumalan Sanan valossa, Hän auttaa meitä ymmärtämään tämän kriisin ja valmistaa meidät tulevaan konfliktiin. Kun me luotamme Häneen ja Hänen lupauksiinsa, Hän ei ainoastaan pidä meitä hengellisessä turvapaikassa yhä vihamielisemmäksi käyvässä maailmassa, vaan Hän näyttää meille ilon ja voiton joka on mahdollinen ainoastaan niille jotka uskaltavat kohdata todellisuuden, kieltäytyvät tekemästä kompromisseja ja asettavat mielensä seuraamaan Lammaspaimenta.

Cutting Edgen johtopäätös

Monet erilaiset polut jotka vievät pois todellisesta Kristinuskosta, johtavat monet erilaiset ihmiset Antikristuksen valtakuntaan. Radikaali feminismi on vain yksi polku, jonka kohderyhmänä ovat erityisesti Länsimaiset naiset. Ainoastaan Jumala tietää paljonko sellaisia naisia on joita kiehtoo New Age -feminismi, Äiti Maa -jumaluus mentaliteetti. Mutta, jokaisen naisen, jota tämä houkutteleva filosofia kiehtoo, pitäisi ymmärtää että he ovat menossa suoraa päätä Antikristuksen syliin!

Liberaali kristillinen kirkko on vajonnut syvälle tähän ajatusmaailmaan, erityisesti suuret protestanttiset uskontokunnat. Kaikkien naisten jotka ovat pudonneet tähän ansaan, täytyy ymmärtää se tilanne jossa he ovat, pysähtyä, katua syntejään ja palata Vapahtajan luokse, kuten Jumala lupasi kauan sitten:

"Näin on Herra sanonut: 'Astukaa teille ja katsokaa ja kysykää muinaisia polkuja, kysykää, mikä on hyvä tie, ja vaeltakaa sitä, niin te löydätte levon sieluillenne'..." [Jeremia 6:16].
Ainoastaan Vapahtajan ikuisia polkuja kävelemällä sinä voit löytää rauhan sielullesi. Siinä kun New Age lupaa "uutta paradigmiä", Jeesus kuiskaa: "Palaa ikuisille poluille... niin sinä löydät levon sielullesi." Näin sinä saat myös viettää ikuisuutesi Jeesuksen Kristuksen kanssa!

---------------------------------

Oletko sinä hengellisesti valmis? Onko sinun perheesi? Suojeletko sinä riittävästi rakkaitasi? Tämän ministeriön tarkoitus on saada sinut ymmärtämään vaara joka uhkaa sinua, ja auttaa sitten sinua löytämään keinoja, kuinka varoittaa ja suojella rakkaitasi. Sitten kun olet kauttaaltaan valmis, sinä voit myös käyttää tietojasi keinoina avata ovi keskustelulle pelastumattoman henkilön kanssa. Minä olen tehnyt sitä monta kertaa ja olen nähnyt ihmisten tulevan Jeesuksen luokse tämän seurauksena. Nämä vaaralliset ajat ovat myös aikoja jolloin me voimme tuoda monta sielua Jeesukselle Kristukselle, saaden aikaan ikuisen muutoksen.

Jos olet ottanut Jeesuksen Kristuksen vastaan henkilökohtaisena vapahtajanasi, mutta olet ollut hyvin välinpitämätön hengellisellä matkallasi Hänen kanssaan, sinun täytyy välittömästi pyytää Häneltä anteeksiantoa sekä uudistumista. Hän antaa sinulle välittömästi anteeksi sekä täyttää sydämesi Pyhän Hengen ilolla. Sitten sinun tarvitsee aloittaa päivittäinen rukouselämä ja henkilökohtainen Raamatun opiskelu.

Jos sinä et ole ottanut Jeesusta vastaan henkilökohtaisena vapahtajanasi mutta olet tullut ymmärtämän Hänen todellisuutensa sekä lopun aikojen lähestymisen, ja haluat ottaa vastaan Hänen ilmaisen Ikuisen Elämän lahjansa, sinä voit tehdä sen nyt, omassa kodissasi. Kun sinä kerran olet ottanut Hänet vastaan vapahtajana, olet hengellisesti uudestisyntynyt, ja saat olla aivan yhtä varma Taivaaseen pääsystä kuin olisit jo siellä. Sitten sinä voit levätä vakuuttuneena siitä että Antikristuksen valtakunta ei pääse käpälöimään sinua hengellisesti.

Jos haluat syntyä uudesti käänny meidän pelastussivulle nyt.

Me toivomme että tämä ministeriö on siunannut sinua tehtävässään opettaa sekä varoittaa ihmisiä, jotta he voisivat nähdä tulevan "Uuden maailmanjärjestyksen" -- Antikristuksen valtakunnan -- päivittäisissä uutisissa.

Lopulta me haluamme kuulla sinusta. Sinä voit kirjoittaa (englanniksi!) meille osoitteeseen:

Cutting Edge Ministries
11 Robert Toner Blvd., Ste 5-393
North Attleboro, MA 02763-1156

Sinä voit myös lähettää sähköpostia meille.

Tämä on Cutting Edge -työryhmän artikkeli numero 1645



Käännetty Cutting Edge -työryhmän suostumuksella.

Kääntäjä: Pasi Toivonen
patato@mantta.fi

Takaisin