VAROITUS! ET VOI OTTAA "PEDONMERKKIÄ" MISTÄÄN SYYSTÄ JA PÄÄSTÄ TAIVAASEEN! Osa 1

On uskomatonta, että Left Behind -kirjat esittävät sen valheen, että ihminen, joka "pakotetaan" ottamaan "Pedonmerkki", voi silti olla oikeassa suhteessa Jumalaan ja mennä taivaaseen! Luettuasi tämän artikkelin sisältämän totuuden, sinä myönnät, että Left Behind -kirjat voivat olla kaikkein historian vaarallisimmat hengelliset kirjat.

(Left Behind-kirjojen suomalainen kustantaja on Aikamedia Oy)

Tämän artikkelin osa 1 käsittelee peruskysymyksiä ja sitä petosta, että Jumala muka antaa uskoville näkyvän merkin.

Uusi Maailman Järjestys on tulossa! Oletko valmis? Kun kerran ymmärrät, mikä tämä UMJ todella on  ja kuinka sitä vähitellen toteutetaan, pystyt näkemään sen etenemisen päivittäisissä uutisissa!!

Opi kuinka suojella itseäsi ja rakkaitasi!

Varustaudu niin tyrmistyttäviin näkymiin, ettet koskaan enää katsele uutisia samalla tavalla.

OLET NYT TERÄNSUULLA
 

JOHDANTO

Pyhät lehmät ja disinformaatioagentit

Ennen kuin aloitamme tarkastelumme, meidän on määriteltävä nämä kaksi käsitettä. Aloitamme "pyhällä lehmällä".

Pyhä Lehmä (Sacred Cow)  -- substantiivi -- Henkilö, idea, instituutio tai kohde, jonka katsotaan olevan immuuni järkevälle kritiikille [Viittaus hindujen pyhiin lehmiin]. {sanakirja:Tormont Webster's Illustrated Encyclopedic Dictionary).

Käytännössä "pyhä lehmä" on "henkilö, idea, instituutio tai kohde", jota on parasta olla arvostelematta, tai muuten katto kirjaimellisesti tulee niskaan. Liiankin usein pyhä lehmä on vain taitavan propagandistin luomus tyhjästä. Adolf Hitler oli todella oikeassa totuuden määrittelyssään: "Totuus ei ole mitä on; totuus on, mitä ihmiset käsittävät sen olevan."

Tässä artikkelissa arvostelemme erästä nykyisen kulttuurimme "pyhää lehmää" -- Tim LaHaye'ta ja hänen kirjasarjaansa Left Behind. Monet ovat sanoneet meille: "Sehän on vain fiktiota", ei sitä pidä ottaa vakavasti. Jos käsityksesi on tällainen, et ymmärrä propagandan tekniikoita. Taitavat propagandistit ovat jo kauan olleet tietoisia, että fiktio ja komedia ovat kaikkein tehokkaimmat keinot myydä kiistanalaisia ideoita yleisölle, joka ei ota sanomaa vastaan muilla keinoin, kuten jonkin muun kirjoitelman kautta. Kun ihmiset saadaan hyvin kirjoitetun romaanin juonen vangeiksi, he alkavat samaistua juonen henkilöhahmojen kanssa; he tuntevat hahmojen pelkoja ja iloa. Toisin sanoen, he myötäelävät hahmojen kanssa. Lukijat myös tietämättään iskostavat paljon alitajuntaansa juonessa kuvattua arvomaailmaa.

Se, missä määrin lukija omaksuu juonessa kuvatun arvomaailman, riippuu hänen omien vakaumustensa voimasta ja vilpittömyydestä jo ennen novellin lukemista. Vakaumuksille antaa voimaa se ankkuri, johon ne perustuvat. Jos lukijan vakaumusten ankkuri on luja ja liikkumaton, hän tuskin hyväksyy romaanissa kuvattua arvomaailmaa, mutta jos ankkuri ei ole lujasti kiinnitetty, niin lukijassa voi tapahtua arvojen vaihdos hänen lukiessaan romaania.

Left Behind - kirjojen tapauksessa lukija, joka on uudestisyntynyt, täytetty Pyhällä Hengellä ja tuntee Kirjoitukset, hylkää juonen tappavan olettamuksen, eikä salli kenenkään muuttaa näkemystään millään perusteella, mutta jos lukija on heikko tai vasta uskoon tullut, joka ei tunne Kirjoituksia hyvin, niin tuo lukija todennäköisesti hyväksyy arvomaailman ja opetuksen, joka Left Behind - kirjoissa esitetään. Meidän mielestämme jälkimmäisen tyypin lukijat ovat tämän sarjan kohteita. Heidän näkemyksensä lopun ajan tapahtumista, tempauksesta, 7-vuotisesta ahdistuksesta ja "Pedonmerkistä" mitä varmimmin muotoutuu Left Behind - opetusten mukaan.

Mikä on sinun kantasi tässä kysymyksessä? Onko sinulla avoimet korvat kuulla, mitä Raamattu sanoo, että voit havaita näiden kirjojen sisältämän tappavan petoksen? Vai oletko antanut "propagandan" kyllästää mielesi siihen pisteeseen, että kieltäydyt muuttamasta mieltäsi tosiasioista piittaamatta? Jos asenteesi on, "minulla on valmis kanta, älä hämmennä minua tosiasioilla", niin ehkä sinun ei kannata jatkaa tämän lukemista. Olemme kirjoittaneet propagandalla kyllästetystä mielestä ja siitä, mitä pitää tehdä sen muuttamiseksi artikkelin NEWS1558 <http://www.cuttingedge.org/news/n1558.cfm>, "Breaking Out of the Propaganda Box: Learning to Think In The Opposite Direction To Discover The Truth (suom. Murtaudu ulos propagandan vankilasta: Opi ajattelemaan päinvastoin, niin löydät totuuden)".

Disinformaatioagentti -- Opin kaiken tämän tyypin agentista palvellessani Yhdysvaltain armeijan tiedustelussa (U.S. Army Intelligence) melkein neljä vuotta, työskennellen 2 1/2 vuotta Pentagon-tason laitoksella Okinawalla. Tällainen agentti sijoitetaan kentälle monta vuotta ennen, kuin hänet kutsutaan aktiivipalvelukseen. Näiden valmistavien vuosien aikana tämän agentin on pidettävä huoli, ettei näytä yhtään sen vihollisen kaltaiselta, joka hänet lähetti, eikä esitä vihollisen arvoja. Jos hänen kohteensa on Amerikka, hän näyttelee tavallisen amerikkalaisen aviomiehen, isän ja huoltajan roolia. Hän on isänmaallinen ja osallistuu jalkapallo-, koripallo- ja pesäpallopeleihin, joissa hänen lapsensa ovat mukana.

Hankittuaan maineen vakaana Amerikan kansalaisena, hän pystyy selviytymään kaikkein perusteellisimmastakin FBI:n taustan tutkimuksesta! Tämä agentti taktikoidaan huolellisesti kohdealueelleen vuosien ajaksi ja hän käy läpi mitä perusteellisimmat taustan tarkistukset. Kohteeseensa päästyään disinformaatioagentti antaa vähintään 90% hyvää ja oikeaa informaatiota; korkeassa asemassa oleva disinformaatiospesialisti antaa 98% oikeaa informaatiota.

Hän antaa väärää informaatiota (disinformaatiota) vain kaikkein kriittisimmällä hetkellä  -- keskellä taistelua, kun tulos on epävarma. Hänen antamansa informaatio on suunniteltu kääntämään taistelun kulku tuolla määrätyllä hetkellä. Jotkut agentit ovat työskennelleet 20 vuotta vain päästäkseen asemaan, jossa he voivat antaa 20 minuuttia disinformaatiota.

Jos hänet joskus paljastetaan, monet kieltäytyvät uskomasta häntä petturiksi osoittaen hänen monia palveluvuosiaan, jolloin hän uskollisesti antoi täysin oikeaa informaatiota. Sellaiset epäilijät eivät milloinkaan ymmärrä, että se juuri on disinformaatioagentin tarkoitus.
 
 
 

TIM LAHAYE -- LEFT BEHIND - SARJA

Joitakin alkuepäilyjä

Kun ensimmäinen Left Behind -kirja ilmestyi tunsin hengessäni esteen, joka esti minua ostamasta kirjaa, vaikka minulla oli kaksi La Haye'n raamatuntutkimuskirjaa hyllyssäni jo ennestään. Jokin vain ei näyttänyt olevan kunnossa. Yksi tärkeä huolen aihe oli kirjan mainostaminen. Saatoin nähdä, että LaHaye sai taakseen massamedian laajan tuen. Miksi illuministien omistama massamedia olisi niin kiinnostunut mainostamaan kirjaa uskovien ylösotosta? Tiesin tutkittuani okkulttista suunnitelmaa Antikristuksen tuottamiseksi, että illuminaatti tietää, että Seurakunnan Tempaus on hyvin todellinen tapahtuma! Heidän demoniset Henkioppaansa ovat kertoneet heille tästä tapahtumasta, joten he voivat alkaa valmistaa seuraajiaan "miljoonien ihmisten samanaikaiseen katoamiseen silmänräpäyksessä"! [Lue NEWS1044 <http://www.cuttingedge.org/news/n1044.html>]

Jos siis Illuminaattikin uskoisi kristillisen seurakunnan tempaukseen, niin mitä he mahdollisesti voittaisivat mainostamalla tuota tapahtumaa popularisoivaa kirjaa? Mielestäni ainoa järkevä vastaus oli, että he voisivat mainostaa ja popularisoida tempausta, voidakseen mahdollisesti pettää ihmisiä kautta koko uskonnollisen kirjon: 1) Uskovia jotka tunsivat Raamattunsa; 2) Uskovia jotka eivät tunteneet Raamattuaan; 3) Epäuskoisia jotka varmasti tiesivät vähän, jos ollenkaan, Raamatun profetiasta ja opista. Tutkittuamme tätä aihetta ja luettuamme kirjat, me uskomme, että tämän kirjasarjan kohteita ovat em. kategorioihin 2 ja 3 kuuluvat ihmiset.

Muista, että Jeesus toistuvasti varoitti äärimmäisen vaarallisesta, historiallisesti ennennäkemättömästä hengellisestä petoksesta Lopun Ajalla. Kuuntele Vapahtajamme sanoja:

"Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: Katsokaa, ettei kukaan teitä." (Matt. 24:4)

"Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta." (Matt. 24:11)

"Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin." (Matt. 24:24)

Kolme kertaa 24 jakeessa Jeesus varoittaa, että ennenäkemätön hengellinen petos olisi oleva Lopun Ajan tunnusmerkki. Tuona aikana elävien kristittyjen tulisi olla erityisen varuillaan sellaisen hengellisen petoksen suhteen. Mikä on paras tapa suojautua ennennäkemätöntä hengellistä petosta vastaan? Pitää huomio tarkoin Jumalan Sanaan (Raamattuun) kiinnitettynä ja arvioida maailman tapahtumien kehitystä Sanan valossa. Jeesus ei vain julistanut tätä tosiasiaa, vaan Hän lupasi tempauksensa vain niille, jotka olisivat pohjiaan myöten uskollisia (fundamentally true) Hänen Sanalleen: Kuule:

"Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat." (Ilm. 3:10)

Meidän ei tule vain edellyttää, että tämän ajan saarnaajat ja opettajat  täyttävät Sanan vaatimukset, me emme saa sallia mitään poikkeamista Raamatusta. Kuuntele apostoli Paavalin hyvin ajankohtaista varoitusta:

"Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan?" (1.Kor. 5:6)
 

Raamatussa Jumala samaistaa "hapatuksen" vääriin oppeihin. Paavali tahtoo sanoa, että "vain vähän väärää oppia" turmelee koko taikinan! Vain vähän!

Siis kun saat jonkun kiinni väärin "jakamasta totuuden Sanaa", sinun täytyy heti kiinnittää siihen huomiota ja soveltaa tätä tietoa elämääsi, eikä yrittää puolustella sitä selityksin millään tavalla! Tämän ymmärtäminen on tärkeää artikkelimme kannalta, joten pidä se tarkoin mielessäsi, sillä Tim La Haye jakaa väärin Sanaa kirjoissaan. Tällainen petos voi olla joko "lisäämistä" profeetallisiin Kirjoituksiin tai "pois ottamista" Kirjoituksista. Jumala varoittaa toistuvasti tällaisesta harhaopista.

"Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois ..." (5.Moos. 4:2)

"Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois" (5.Moos.12:32)

"Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi." (Snl.30:6)

"Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu." (Ilm. 22:18-19)

Tim LaHaye sekä "ottaa pois" että "panee lisää" romaaneissaan. Muista, että Left Behind sarjan kaksi pääkohdetta ovat kristityt, jotka eivät tunne Kirjoituksia, eivätkä huolella sovella Kirjoituksia arkipäivän elämäänsä, sekä selkeästi epäuskoiset, joille nämä romaanit voivat olla ainoat "Kirjoitukset", mitä koskaan tulevat tuntemaan! Mitä enemmän tätä ajattelin ja rukoilin, sitä vaistomaisemmin tiesin, että alusta alkaen jotakin oli todella, todella pielessä. Jopa kun uskon veljet olivat innoissaan kirjan vuoksi, minä tunsin suurta hengellistä varautuneisuutta (reticence).

Kirjan nimeen sisältyy lähtökohta, että ihmisten on parasta panna hengellisesti asiat kuntoon Jeesuksen Kristuksen kanssa, tai he "jäävät jäljelle" kun Tempaus tapahtuu. Tässä lähtökohdassa ei ole mitään väärää, mutta joissakin yksityiskohdissa on paljonkin väärää. Kerronta on kuitenkin niin juohevaa, että keskiverto lukija tuskin huomaa ongelmaa, tai panee sen syrjään pikku asiana -- tämähän on vain romaani, eikö niin?

Tarkoituksemme ei ole tässä käsitellä kaikkia näiden kirjojen ongelmallisia kysymyksiä. Rajoitamme tämän keskustelun kahteen kaikkein vaarallisimpaan Left Behind- kirjojen petokseen, koskien "Pedonmerkkiä". Nämä kaksi petosta ovat:

1) Että Jumala panee näkyvän merkin uskoviensa otsaan. Tästä puhumme artikkelimme tässä osassa.

2) Että henkilö voi ottaa "Pedonmerkin" ja silti päästä taivaaseen ja olla olla oikeassa suhteessa Jumalaan. Tätä käsittelemme myöhemmin tämän artikkelin osassa 2.

Jeesus varoitti, että kaikkien aikojen kaikkien uskovien täytyy vaeltaa hyvin "kaitaa tietä" taivaaseen, eikä suostua kulkemaan alaspäin "laveaa tietä", jota ihmiskunnan suuret  massat vaeltavat --- helvettiin johtavaa tietä, jolla ihmiset uskovat, että jokainen uskonto on yhtä hyvä, että syntiä voi sallia ja että Raamattu ei todella tarkoita, mitä se sanoo.

Tarkastelkaamme nyt tätä taustaa vasten kahta kaikkein vakavinta ongelmaa kahdessa Left Behind - kirjassa, joiden nimet ovat "The Mark (Merkki)" and "Desecration (Häpäisy)". Tarkastelkaamme nyt näitä kumpaakin valhetta yksityiskohtaisesti.

Huolestuttavan epäraamatullinen sisältö

1) Näkyvä merkki uskovien otsalla

"Kirjoittajat käyttävät toistoon perustuvaa propagandatekniikkaa juurruttaakseen perinpohjaisesti lukijan mieleen sen väärän opetuksen, että ahdistuksen aikana niillä, jotka todella kuuluvat Jeesukselle Kristukselle, tulee olemaan näkyvä merkki otsassaan, jonka voivat nähdä vain toiset kristityt. He haluavat lukijan uskovan, että kristitty ei voi nähdä omaa 'merkkiään', mutta hän tietää todella kuuluvansa Jumalan perheeseen, koska toiset, joilla on näkyvä merkki, kertovat hänelle näkevänsä hänen 'merkkinsä'. Ainoastaan toiset kristityt, ei Antikristuksen seuraajat, pystyvät näkemään tämän merkin. Tämä on eräs vaarallisimmista käsitteistä Left Behind -sarjassa. Jos lukija uskoo, että oppi 'uskovan merkistä' on aito Raamatun oppi, hänet on mahdollista johtaa hengellisesti harhaan ja saada 'lavealle tielle', joka Jeesuksen sanojen mukaan johtaa helvettiin." [Lainaus kirjasta"God's Wrath On Left Behind (Jumalan viha Left Behind-kirjojen yllä)", by Lisa Ruby, sivu. 95;]

Kautta koko sarjan, missä vain kirjoittajat haluavat esittää opin, jota ei löydy Raamatusta, he käyttävät hidasta ja vähitellen etenevää tapaa tämän opin esittämiseksi. Täten lukija vähitellen "lämpenee" opetuksille, eikä heti hylkää niitä. Ensimmäisen kerran näemme tätä mallia käytettävän 'uskovan merkki' -opissa, kun Rayford valmistautuu todistamaan Mac'ille. Hän on peloissaan, koska hänellä ei ole mitään käsitystä onko Mac vilpittömästi kiinnostunut kuulemaan Kristuksesta, vai teeskenteekö hän vain kiinnostunutta voidakseen kavaltaa hänet myöhemmin.

Onko sitten Jumala pannut jokaiseen kristittyyn oman "merkkinsä", joka on näkyvä vain toisille kristityille? Tämä mitä vaarallisin oppi on hyvä esimerkki Left Behind -sarjan opetuksesta, jota ei löydy Raamatusta, eikä edes vihjausta siitä. Tämä opetus on "lisätty" Kirjoituksiin. Muista jo edellä mainittu Jumalan varoitus:

"Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi." (Snl.30:6)

Nyt sinä ehkä sanot: "Mutta puhuuhan Ilm.7:3 juuri tämän kaltaisesta merkistä uskovien otsalla"! Tarkastelkaamme tätä kohtaa osoittaaksemme sinulle, että tämä jae ei sano, että merkit uskovissa ovat näkyviä.

"Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan"  (Ilm.7:3)
 
Ensi silmäyksellä voisi luulla, että tämä "sinetti" näiden 144000 juutalaisen evankelistan otsalla olisi näkyvä merkki. Kuitenkin jo pikainen sanatutkimus osoittaa, että näin ei ole asian laita. Kreikan vastine sanalle "sinetti" on tässä "sphragizo", Strong'in sanakirjan Numero 4972. Kuuntele Strong'in selitystä:

"4972 - 1) asettaa sinetti, merkitä sinetillä, sinetöidä -

1a) turvaksi: Saatanalta

1b) koska sinetöidyt asiat ovat salaisia (kuten kirjeen sisältö), kätkeä, pitää hiljaisuudessa, pitää salassa:  -Strong's Greek & Hebrew Dictionary

Ota hetki aikaa ymmärtääksesi olennaisen merkityksen: "kätkeä, pitää hiljaisuudessa, pitää salassa". Ilmeisesti tämä "sinetti" on kätketty sinetti, eikä näkyvä. Samaa juurisanaa sanalle "sinetti" on käytetty Ilm.9:4:ssä, jossa tuomiota jälleen lykätään, kunnes Jumala on pannut "sinetin" heidän otsaansa. Meidän täytyy kuitenkin ymmärtää, että nämä sinetit ovat yliluonnollisia ja on todennäköistä, että vain enkelit ja demonit voivat nähdä ne, ei ihmiset. Kaksi muuta jaetta osoittavat selvästi, että näin on.

1. Ilmestyskirja 20:2-3 - "Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet"

Jälleen me näemme saman kreikan sanan "sphragizo" vastaavan sanaa "sinetti", kuin Ilm.7:3:ssa eli Strong'in Numeron 4972! Jopa Saatana merkitään yliluonnollisella sinetillä, joka on kätketty ihmisiltä!

2. Uskovat on jo sinetöity Pyhällä Hengellä, mutta emme näe mitään näkyvää sinettiä. Kuule:

Efesolaiskirje 1:13 - "Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti"

Efesolaiskirje 4:30 - "Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka."

Näissä molemmissa jakeissa käytetään samaa kreikan sanaa "sphragizo", Strong'in Numero 4972, vastaamaan sanoja "sinetti" tai "sinetöity"! Tämä on kätketty sinetty, jonka vain Jumala, enkelit ja demonit voivat nähdä. Koko Raamatusta ei todellakaan löydy ainoatakaan jaetta, jossa Jumala panisi valittujensa otsaan sinetin, joka olisi ihmissilmin nähtävissä. Hänen sinettinsä on aina yliluonnollinen sinetti, jonka voivat nähdä vain yliluonnollista maailmaa asuttavat olennot. Jo 2000 vuotta uskovia on "sinetöity" aivan samalla tavalla kuin Ilmestyskirjan uskovia -- salaisella, kätketyllä sinetillä, joka on näkymätön luonnolliselle ihmiselle. Oletko nähnyt yhdenkään uskovan liikkuvan näkyvä sinetti otsallaan, tai oletko lukenut yhdestäkään uskovasta menneiden 2000 vuoden aikana, jolla olisi ollut tällainen ihmissilmälle näkyvä sinetti? Kristityissä ihmisissä ei ole mitään näkyvää sinettiä, sillä em. Efesolaiskirjeen Pyhän Hengen sinetti on kätketty sinetti, joka näkyy vain yliluonnollisessa maailmassa. Muista, että samaa kreikan sanaa käytetään tarkoittamaan "sinettiä" kaikkialla koko Ilmestyskirjassa!

Siispä kun Tim LaHaye esittää kirjoissaan, että kristitty saa sinetin, jonka vain toiset kristityt voivat nähdä, hän "panee lisää" Jumalan Sanaan! Ei missään Raamatussa sanota tätä, eikä LaHaye esitä kirjoissaan mitään juonensa tueksi, vaan hän esittelee aiheen hyvin ovelalla tavalla. Hän panee roolihahmon rukoilemaan Jumalaa.

"Koska uusi oppii esitetään Jumalalta tulevana rukousvastauksena, sen uskottavuus suuresti lisääntyy lukijan mielessä." [Lainaus kirjasta "God's Wrath On Left Behind (Jumalan viha Left Behind-kirjojen yllä)", by Lisa Ruby, sivu. 96;]

Voimme nähdä tämän juonen Left Behind -kirjassa "Soul Harvest (Sielujen korjuu)", sivu. 46.

"Rayford peitti kasvonsa hetkeksi, 'Jumala ... etkö voisi antaa minulle merkkiä? Mitä tahansa, joka vakuuttaisi minulle, että olen tekemässä oikean asian?'"

"Oikea asia", josta Rayford niin innokkaasti kyseli Jumalalta, oli vahvistus sille, että Mac olisi aito kristitty, eikä salainen Antikristuksen seuraaja, joka voisi kavaltaa hänet. Rayford halusi varmistaa, ettei vain menettäisi henkeään Jeesuksen takia. Itse asiassa kaikkialla näissä kirjoissa me törmäämme kristittyihin, joita ajaa hyvin voimakas itsesäilytysvaisto. Sen sijaan emme tapaa kristillistä itsesäilytystä missään Ilmestyskirjassa tai Danielin kirjassa. Kuuntele:

"Ja he (marttyyrikuoleman kärsineet) huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?" Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin." (Ilm. 6:10-11)

Itse asiassa Jumala vihjaa, että  uskovat erityisesti joutuisivat koetuksiin Lopun Aikana, jotta heidän uskonsa koeteltaisiin. Kuuntele:

"Ja taidollisista jotkut kompastuvat, [siis vilpilliset joukossa menettävät rohkeutensa ja luopuvat. Se on oleva koetus], että heidän joukkonsa koeteltaisiin, seulottaisiin ja puhdistettaisiin lopun ajaksi, sillä vielä kestää, ennenkuin määräaika on." [Dan. 11:35; RK 38/Amplified Bible Commentary <http://cuttingedge.org/results.cfm?Category=All&keywords=amplified>]

Siis kun Raamattu puhuu kristittyjen marttyyriudesta, että se on koetus, että heidän joukkonsa koeteltaisiin, seulottaisiin ja puhdistettaisiin, niin eikö meidän pitäisi olla huolissamme tästä itsesäilytyksestä! Lisa Ruby puhuu tästä kysymyksestä hyvin selvästi lainaten kirjasta "Nicolae", sivulta 325, jossa Rayford toimittaa Bruce Barnes'in hautauksen.

"Voimmeko olla aitoja kristittyjä olematta valmiita luopumaan elämästämme Jeesuksen todistuksen tähden? Left Behind -sarja opettaa, että voimme ja siitä on monta esimerkkiä roolihahmojen elämässä, kun he esittävät kristillisyyden lajia, jolle antaa leimansa 'Jeesuksen Kristuksen kieltäminen'. Sanoma, että voimme olla todella pelastettuja, vaikka emme halua antaa henkeämme Jeesuksen todistuksen tähden ... eräässä osan Nicolae kappaleessa ... hahmot 'luovasti' kieltävät Jeesuksen Kristuksen, samalla kun lukija johdetaan uskomaan, että tämä on välttämätöntä, jotta voi selviytyä elossa ahdistuksen ajasta." [Ruby, sivut. 10-11]

Vaikka tämä itsensä säilyttämisen asenne vetoaakin pelastumattoman ihmisen lihaan, se ei ole Raamatun opetuksen mukaista. Siinä ihmiset haluavat todistaa Jeesuksesta, vaikka tietävätkin joutuvansa kokemaan marttyyrikuoleman, mikä heijastaa varhaisten kristittyjen veljiemme asennetta. Kuuntele:

"... Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään. Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden. Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.." (Apt. 5:40-42)

Kautta koko tämän sarjan roolihahmot käyttävät paljon aikaa ja vaivaa itsensä varjelemiseen. Sitä vastoin se ei ollut alkukristittyjen asenne, eikä se saisi olla Lopun Aikana elävän kristitynkään asenne. Meidän pitäisi olla iloisia, että meidät "katsotaan arvollisiksi kärsimään" Jeesuksen tähden, jos se on meille määrätty osa Lopun Ajan kamppailussa.

Oletko hengellisesti valmis? Onko perheesi? Suojeletko oikein ja riittävästi rakkaitasi? Tässä on tämän palvelun tarkoitus; ensin saada sinut ymmärtämään vaara ja sitten auttaa sinua kehittämään strategioita varoittaa ja suojella rakkaitasi. Kun olet saanut perinpohjaisen harjoituksen, voit myös käyttää tietoasi välineenä avaamaan keskustelun pelastumattoman henkilön kanssa. Itse olen voinut käyttää sitä monesti ja olen nähnyt sen tuloksena ihmisten tulevan Jeesuksen Kristuksen luokse. Nämä vaaralliset ajat ovat aikaa, jolloin voimme saavuttaa monia sieluja Jeesukselle Kristukselle ikuisuutta varten.

Jos jo olet vastaanottanut Jeesuksen henkilökohtaisena Vapahtajanasi, mutta olet ollut penseä hengellisessä vaelluksessasi Hänen kanssaan, sinun on välittömästi pyydettävä Häneltä anteeksiantoa ja uudistusta. Hän antaa sinulle heti anteeksi ja täyttää sydämesi Pyhän Hengen ilolla. Sitten sinun on aloitettava päivittäinen vaellus rukouksessa ja henkilökohtaisessa Sanan tutkimisessa.

Jos et ole koskaan vastaanottanut Jeesusta pelastajana, mutta olet tullut näkemään Hänen todellisuutensa ja lähestyvän Ajan Lopun ja tahdot vastaanottaa Hänen ILMAISEN iankaikkisen elämän lahjansa, sinä voit myös tehdä niin nyt kotisi rauhassa. Kun hyväksyt Hänet Vapahtajana, olet hengellisesti uudesti syntynyt ja olet yhtä varma taivaasta kuin jos olisit jo siellä. Silloin voit levätä varmana siitä, että Antikristuksen Valtakunta ei kosketa sinua hengellisesti.

Jos haluat tulla uudestisyntyneeksi, siirry pelastuksen sivullemme nyt. Salvation Page

Toivomme että olet tullut siunatuksi tämän palvelun kautta, joka pyrkii kasvattamaan ja varoittamaan ihmisiä, jotta he voisivat nähdä tulevan Uuden Maailman Järjestyksen - Antikristuksen Valtakunnan - jokapäiväisissä uutisissaan.

Lopuksi, olisi mukavaa kuulla teistä. Voitte kirjoittaa meille osoitteeseen:

Cutting Edge Ministries
11 Robert Toner Blvd., Ste 5-393
North Attleboro, MA 02763-1156



 

 Takaisin